کد مطلب:321208 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:185

چگونگی ظهور حضرت
مفضل بن عمر از حضرت صادق علیه السلام سؤال نمود درباره چگونگی ظهور حضرت (ص) در پاسخ فرمودند تنها ظاهر می شود و تنها به خانه كعبه می آید و آن روز به تنهائی به شب می رساند چون هوا تاریك شد مردم همه به خواب رفتند جبرائیل و میكائیل و صفوف ملائكه از آسمان فرود می آیند جبرئیل می فرماید آقای من سخنت روا و امرت جاریست حضرت می فرماید.

(الحمد الله الذی صدقنا وعده و اورثنا الارض نتبوء من الجنته حیث نشاء تنعم اجرا العاملین). یعنی شكر خدا را كه وعده خود را انجام داد و زمین را در قبضه ما گذاشت و هر كجای بهشت را كه بخواهیم منزل می گیریم). چه قدر خوب است جزای عمل كنندگان در زمین بین ركن و مقام سپس حضرت می ایستد و به آواز بلند می فرماید. ای جماعت نقبا و ای خاصان و آنان كه خداوند شما را پیش از ظهور من برای یاری من ذخیره نموده از صمیم قلب و اطاعت كامل نزد من آئید صدای حضرت قائم (ص) در شرق و غرب و یا به مردم كه می خواهند كمك كنند می رسد.
بعضی از مردم در عبادتگاه در حال عبادت هستند و بعضی در خوابند با همان حال همه خاصان و پاكان و خوبان آواز حضرت، را می شنوند و دعوتش را اجابت نموده رو به مكه می آورند و در یك چشم به هم زدن همه در میان ركن و مقام حاضر می گردند.

خداوند دستور می دهد كه نوری از زمین تا آسمان مانند ستون كشیده شود و همه مومنان به وسیله آن نور روشنی می گیرند و یك قسمت از آن نور درون خانه های مومنان می تابد و دلهایشان بدان نور خرسند می گردد آنهائی كه می دانند امام از اهلبیت پیغمبر ظهور كرده است 313 نفرند كه به تعداد اصحاب حضرت رسول خدا صلی الله می باشند.